Sunday, February 7, 2010

Kelas Tambahan Tahun 5 & 6

1 Feb- Kelas tambahan murid tahun 5 dan 6 telah bermula iaitu setiap hari isnin hingga khamis jam 4 hingga 5 petang. Bagi murid tahun enam tambahan kelas pada hari jumaat yang diajar oleh guru-guru pakar di daerah kuala langat bagi subjek akademik. Begitu juga pada hari sabtu kelas tambahan untuk murid tahun 6 diadakan.
Kelas tambahan diajar untuk semua subjek UPSR dan PSRA oleh guru matapelajaran sebagai nilai tambah pengajaran dan pembelajaran yang hakiki. Ia sebagai langkah meningkatkan prestasi akademik dan agama diluar waktu pnp. Latih tubi, teknik menjawab soalan, latihan soalan peperiksaan lepas dan sebagainya diaplikasikan kepada murid-murid mengikut tahap pencapaian gred mereka untuk dinilai, diperkasakan dan dipertingkatkan supaya lebih cemerlang.
Guru-guru pakar juga dijemput mengajar subjek seperti matematik, bahasa inggeris dan sains demi memberi maklumat dan infomasi terkini tentang subjek tersebut. Adalah diharapkan usaha ini mendapat kerjasama ibubapa untuk menghantar anak-anak mereka setiap kali kelas tambahan ini demi kemajuan dan kejayaan bersama.

                                   

                                   



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...