Thursday, February 4, 2010

Merentas Desa

3hb Feb- Aktiviti ko-kurikulum 2010 dimulakan dengan acara merentas desa peringkat sekolah. Ia sebagai langkah pengenalan trek laluan merentas desa dan persediaan pertandingan merentas desa peringkat sekolah yg dijangka akan dipertandingkan pada akhir bulan februari.

Merentas desa peringkat sekolah SRAI Sungai Manggis bermula dari dataran sekolah menuju ke taman bakti, melalui pintu hadapan SAMTTAR kemudian mengelilingi taman periang kembali melalui pintu hadapan SAMTTAR seterusnya mengelilingi taman bakti dan menuju ke taman awam sungai manggis dan mengelilingi padang awam dan kembali semula ke dataran sekolah. Dianggarkan trek menghampiri jarak 10 km.

Setiap checkpoint dipandu arah oleh 2 org guru bagi menjaga keselamatan murid dan memandu arah laluan trek. Beberapa kelemahan dikenalpasti dan akan diperbaiki semasa pertandingan sebenar diadakan. Tahniah kepada pengurus acara merentas desa iaitu ustaz hanif dan ustaz saiful tuah, semua guru dan murid-murid sama ada yang berjaya mendapat tempat yg awal atau yg akhir. Anda berjaya menamatkan satu latihan jasmani yg baik untuk kesihatan badan dan akal. Akal yg cerdas lahir dari badan yg cergas.







                                        

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...